Incentive helpt je sinds 1997 op weg na een “moeilijke” periode

Tineke en Stef van Veen
Vanuit hun ervaring als cliënten van de Geestelijke Gezondheidszorg zijn Tineke en Stef van Veen begonnen met de Stichting Incentive.

Stichting Incentive
De geschiedenis van Stichting Incentive begint in 1996 toen de oprichters van de Stichting Incentive gingen nadenken over een manier hoe zij mensen met psychische en psychosociale problemen konden helpen om in het weekend en op of rond de feestdagen een zinvolle dagbesteding te bieden.

Na een uitgebreide voorbereiding waarbij diverse diciplines werden geraadpleegd werd uiteindelijk op 7 januari 1997 de Stichting Incentive opgericht.

De Incentive manier van werken
De Stichting Incentive was zijn tijd ver vooruit. Vanaf het allereerste begin ging de Stichting uit van het gezonde deel van de mens. Niet van wat mankeert “hij” of “zij”, maar wat kan “hij” of “zij” nog wel. Verder werkt de Stichting Incentive volgens het principe “van, vóór en dóór” de deelnemers van de stichting. De kernwoorden daarbij waren, en zijn dat nog steeds, Aanmoediging; Schouderklopje en Aansporing.

De Stichting Incentive is een volledige vrijwilligersorganisatie