Vrijwilligers

Stichting Incentive werkt sinds haar oprichting in 1997 voor, door en met haar deelnemers. Dat wil zeggen dat ook haar vrijwilligers tot nu toe allemaal afkomstig zijn uit de doelgroep.

De doelgroep is verbreed tot de groep kwetsbare burgers in Schiedam. Dit zal ook effect hebben op het soort vrijwilligers dat bij Incentive zal komen werken. Wat niet verandert, is dat de stichting volledig afhankelijk is van de inzet van haar vrijwilligers. Zij kent weinig beroepskrachten.

Vandaar dat wij veel aandacht besteden aan de vrijwilligers. Er zijn geregeld vrijwilligersvergaderingen, de vrijwilligers ontvangen een attentie met hun verjaardag en als een vrijwilliger iets bijzonders heeft (een verhuizing, ziekte of iets dergelijks), dan besteden we daar ook altijd aandacht aan.

Stichting Incentive heeft een trouwe schare vrijwilligers, maar omdat Incentive verandert, is het ook van belang dat er nieuwe vrijwilligers bij komen.

Kijk daarom binnenkort bij de de vacatures van het Servicepunt Vrijwilligers in Schiedam of er mogelijk iets voor jou bij zit. Als je je aanmeldt bij Stichting Incentive krijg je eerst een gesprek om te kijken wat wij van jou verwachten en wat jij van het vrijwilligerswerk bij Incentive verwacht.

Stichting Incentive heeft een vierdaagse Inloop op maandag, dinsdag, donderdag en zaterdag in de cursuskeuken van Wijkcentrum de Erker, Jan van Avennesstraat 32, 3117 PR Schiedam met daarbij een aantal zogenaamde binnenactiviteiten. Geregeld  organiseert Incentive ook in het weekend activiteiten.

Je kunt vast komen kijken bij de Inloop op . Vraag eventueel naar  Ria Heijster die je meer informatie kunnen geven of bel naar 06 – 83 245 247. Je kunt ook bellen naar 010 – 230 76 00 voor algemene informatie.