Vrijwilligers

Stichting Incentive werkt sinds haar oprichting in 1997 voor, door en met haar deelnemers. Dat wil zeggen dat ook haar vrijwilligers tot nu toe allemaal afkomstig zijn uit de doelgroep.

De doelgroep is in 2014 verbreed tot de groep kwetsbare burgers in Schiedam. Dit zal ook effect hebben op het soort vrijwilligers dat bij Incentive zal komen werken. Wat niet verandert, is dat de stichting volledig afhankelijk is van de inzet van haar vrijwilligers. Zij kent geen beroepskrachten.

Vandaar dat wij veel aandacht besteden aan de vrijwilligers. Er zijn geregeld vrijwilligersvergaderingen, de vrijwilligers ontvangen een attentie met hun verjaardag en als een vrijwilliger iets bijzonders heeft (een verhuizing, ziekte of iets dergelijks), dan besteden we daar ook altijd aandacht aan.

Stichting Incentive heeft een trouwe schare vrijwilligers, maar omdat Incentive verandert, is het ook van belang dat er nieuwe vrijwilligers bij komen.

Kijk daarom binnenkort bij de Vacatures of er mogelijk iets voor jou bij zit:

Als je je aanmeldt bij de coördinatoren van de Inloop krijg je eerst een gesprek om te kijken wat wij van jou verwachten en wat jij van het vrijwilligerswerk bij Incentive verwacht. Het is natuurlijk belangrijk dat wij elkaars wensen zoveel mogelijk kunnen vervullen.

Stichting Incentive heeft een Inloop op maandagmiddag met warme maaltijd, op donderdagmiddag met warme maaltijd en op zaterdag met warme maaltijd. Op dinsdag- en donderdagmiddag is er een lunch van 12.30 tot 14.00 uur. Al deze activiteiten vinden plaats in Wijkcentrum de Erker, Jan van Avennesstraat 32 in Schiedam met daarbij een aantal zogenaamde binnen activiteiten (bijvoorbeeld een bingoavond, een karaokeavond, een dartavond, een muziekavond, een klaverjas- en rummikub avond). Af en toe organiseert Incentive ook op zondag activiteiten.

Je kunt vast komen kijken bij de Inloop op maandag, dinsdag, donderdag en zaterdag. Zie voor de openingstijden hieronder. Vraag eventueel naar Ria Heijster die je meer informatie kan geven of bel naar 06 – 83 245 247. Je kunt ook bellen naar 010 – 230 76 00 voor algemene informatie.

Voor de duidelijkheid nog even de openingstijden in de komende maanden:

Maandag                             :            13.00 – 20.00 uur (met diner)

Dinsdag                               :            12.00 – 17.00 uur (met lunch)

Woensdag                          :             gesloten

Donderdag                         :             12.00 – 20.00 uur (met lunch en diner)

Vrijdag                                 :             gesloten

Zaterdag                             :             13.00 – 20.00 uur (met diner) Af en toe is er een avondactiviteit. Dan zijn we langer open.